Knäpp

Med gårdagens huvudvärk i färskt minne, beslutade jag mig för att genast bekämpa första lilla tendens till återfall idag. Denna tendens uppkom under bussresa nr 1 i morse. Alltså klev jag beslutsamt in på Pressbyrån och inhandlade helt resolut en svindyr Coca-Cola - socker, koffein och vätska i ett; vem behöver tabletter då? Medan jag inväntade buss nr 2 (den som skulle föra mig och mina kollegor till kompetensutveckling i en närliggande kommun) tog jag ett par klunkar. Sedan pulade jag ner flaskan i handväskan, att ha till hands vid senare behov. MEN nu är jag ju inte student längre, utan en alldeles vuxen lärare, och således känns det liksom inte riktigt rätt att dricka läsk under föreläsningar. Inte heller känner jag mig bekväm med att dra upp en Coca-Cola ur handväskan när kollegorna står och dricker kaffe i pausen. Så vad gör jag? Jo, jag går på dass, och när jag ändå är där passar jag på att dricka lite. I smyg. Varje gång jag går på toaletten - och det hinner bli några stycken, för jag dricker ju te också vid fikapauserna (hur skulle det se ut om jag inte drack något till frallan?). Vuxenpoängen bara rinner av mig, men det är det ju bara jag som vet...

Det är inte klokt vilka fåniga situationer man (jag) kan försätta sig (mig) i bara för att folk inte ska tycka! Som om folk skulle bry sig...

:)


Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Du är bara för härlig!!!!

Klarade du dig utan att få huvudvärk? :-)

2010-08-12 @ 22:25:26
URL: http://bonnfrua.blogspot.com
Postat av: Jag

Jajamen! Så helt fel ute kan jag ju inte ha varit ändå.:)

2010-08-15 @ 21:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0