Presenter

Till er som undrar varför mina födelsedagsburkar inte finns att beskåda ännu: De är däruppe, men kameran och jag är härnere. Burkarna är så fina, så fina, men lättjan ack så svårbesegrad.

I år önskade jag inga presenter av firarna, utan istället hjälp med kakorna. Det resulterade i att jag hade elva sorters kakor och tre sorters vetebröd till födelsedagsfikat. Mmmm. Jag kan inte minnas att någon sort smakade illa heller. Ja, och en och annan hade ju påpassligt stoppat ner kakorna i burkar också - det är de burkarna som står däruppe.

Den verkliga överraskningen på årets födelsedag, var dock barnens presenter. Det var nämligen alldeles normala presenter, inte alls av den sort som vi börjat vänja oss vid. Ett tag fick vi i regel det första barnen fått syn på i den första affär de gått in i (för att överdriva en smula). På senare tid har det mera lutat åt saker som i givarens ögon är oändligt vackra eller hejdlöst komiska, dock alltmer utvalt efter mottagaren. I år verkar mottagarens (mina) intresse och smak ha varit det mest vägledande. Det är roligt, förstås, men det var egentligen inte mindre roligt att få de allra märkligaste ting, utvalda enligt mystiska men kärleksfulla principer.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag fick en kopparburk från Ville (Vinden) att lägga gem i på jobbet, den har visat sig oväntat användbar :D

2010-12-10 @ 22:53:30
URL: http://mammamargit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0