Böcker

Jag har precis läst om Kärlek som befriar av Francine Rivers, och jag blev lika fast som första gången. Story: Man gifter sig med kvinna som såldes till prostitution som 8-åring, och som har lika många självförsvarsmekanismer som djupa sår. Historien är en parallell till den i Hoseas bok i Bibeln. Om kärlek, lydnad, tålamod, frustration, helande och Gud. Rekommenderas!

Maken har läst Jag stred för Arafat av Tass Saada, och verkade lika inne i den som jag i ovannämnda bok, så jag tror att det blir nästa bok jag tar mig an. Författaren lär vara inbokad på sommarens Oasmöte (som går av stapeln i Borås), och han har förmodligen en hel del intressant att berätta - tror jag innan jag läst boken iallafall...

  Jag stred för Arafat - 10-pack

Det är så skönt att ha tid med skönlitteratur! När jag pluggade vågade jag inte riktigt börja på tjocka böcker, för jag har klara svårigheter med att lägga undan en roman och istället ta upp kurslitteraturen på kvällarna. Så jag njuter nu när jag kan!


Kommentarer
Postat av: Mia

Oh, jag älskar Kärlek som befriar. En jättebra bok... hm, blev sugen på att läsa om den. Ska nog göra det.

Kram

2010-01-27 @ 09:30:00
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0