Drömmar

Apropå att maken i natt drömde om att det på ett yoghurt-paket fanns angivet näringsinnehållet för en portion yoghurt och en toalett(!), kom jag att minnas en dröm som roar och oroar mig en aning.

Kören jag är med i står på en kulle och sjunger, och en sång framför vi flygandes. Dessvärre går det inte som det ska, och jag faller ner och dör. Dessbättre kommer Jesus och frågar om jag inte ska ta och följa med till himlen nu. Jag vänder mig om och ser en regnvåt gata, upplyst av neonljus och skyltfönster. Med en klump i halsen vänder jag mig tillbaka till Jesus och frågar (nu kommer det som sätter myror i huvudet på mig):
Kan man shoppa i himlen?

Jag tycker förvisso om att strosa på sta'n, och jag är underligt svag för kombinationen stad, regn och kväll, men inte så till den milda grad att himlen förbleknar i jämförelse. Eller?

För den som undrar, är resten av drömmen är lite suddig, men jag tror att jag bestämde mig för att följa med. Jag minns inte om det berodde på att Jesus svarade ja eller på att himlen fick duga ändå.

Kommentarer
Postat av: mozter

Väldigt roligt!

2010-03-25 @ 20:06:24
Postat av: Richard

Undrar vad det är för näringsinnehåll i en toalett..? Själva poängen med "restprodukterna" är väl just att den mesta av näringen har tagits omhand...

2010-03-28 @ 16:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0