Vill

Dagens bekännelse:

Jag vill skriva en bok. Har alltid velat. Rent språkligt skulle jag kanske fixa det, men det finns ju andra hinder.
Hinder 1: Jag har absolut ingen aning om vad boken skulle handla om.
Hinder 2: Brist på tid, tålamod och hängivenhet.
Hinder 3: Mina tankar är i regel av det korta slaget, som räcker till blogginlägg och möjligen en novell eller ett kåseri, men knappast till något längre.

Suck.

På en kurs jag gick för ett par år sedan fick jag i uppgift att skriva första kapitlet i en tänkt roman. Det var roligt att skapa en karaktär och att bygga upp stämning och spänning, men när kapitlet - och därmed uppgiften - väl var slut, var idéerna också det. Faktiskt hann karaktären bli ganska verklig för mig, och jag funderar fortfarande på henne ibland; vad som låg bakom det som hände i "kapitel 1" och hur hon skulle ta sig vidare. Men jag vet inte. Så det blir nog ingen roman. Bara blogginlägg.

Kommentarer
Postat av: mozter

Du få väl blogga fram en roman då. En kvarts sida om dagen i några år och vips - så har du din roman färdig! Och vi bloggläsare får daglig anledning att följa den andlöst spännande historien... Om du inte kommer på något eget så kan du ju berätta hur det gick sen för mr Darcy och miss Elizabeth Bennett. Vi är några som grubblar på det.

2010-05-14 @ 17:11:18
Postat av: frank Bonnevie

Varför inte en deckare i pingstkyrkomiljö?

2010-05-30 @ 19:42:05
URL: http://frankbonnevie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0