Betyg

Fy och usch vad det är svårt med betygssättning!
Betygskriterierna för matte-kursen jag undervisar i är dessutom extremt vaga, eller vad sägs om det här:

Kriterier för betyget Godkänt

Den studerande använder grundläggande matematiska begrepp och metoder för att formulera och lösa problem i ett steg.
Den studerande använder matematiska termer och symboler i sitt rätta sammanhang.


Och det är allt som står om godkänt-betyget. Kursplanens mål är en smula mer utförliga, men sannerligen inte mycket. Tur att det finns kursböcker och Nationella prov - deras utformning ger betydligt klarare riktlinjer. Förresten, snart nog drabbas även min kurs av de nya kursplanerna, men det lär inte bli lättare att sätta betyg efter det heller.

Jaja, senast måndag kl. 10 har jag lovat att vara färdig, och det kommer jag vara också, på ett eller annat sätt. Jag satsar på rätt och rättvist.


Kommentarer
Postat av: Annika

Tärning...

Själv ska jag sätta betyg nästa vecka på ett gäng där jag bara haft dem 4 lektioner. Hurra...

2011-12-17 @ 19:12:00
Postat av: Anonym

Hatar betygskriterier dom är som gjorda för att alla ska kunna tolka dem på sitt eget sätt = inte bra för skolan som helhet. Dessutom är språket på snudd till byråkratiskt = oförståeligt dessutom.

2011-12-18 @ 22:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0