Datorer

Allvarligt talat. Det måste vara en sjukt dålig idé att ge skolelever varsin egen dator som de ska ha med sig på alla lektioner. Hur lätt är det att fokusera på något som är lite småtråkigt, när man mitt framför näsan har alternativa, mindre krävande aktiviteter? Fråga gärna mig, som just nu borde göra en processbarhetsanalys, men istället facebookar, lägger patiens och bloggar. Jag är ju föriallasinadar lärare och borde kunna bättre än så, men icke. Låt oss hoppas att tonåringarna har bättre självdisciplin än jag!

Kommentarer
Postat av: Linda Sköldenström

Hej!



Vad kul att du hittade till min blogg! Och jätteroligt att få kika in på din! Det var länge sen jag var i kontakt med er. Hoppas det mesta (förutom sjuka barn) är bra med er! Hälsa C så mycket från mig!

Kram Linda

2011-02-26 @ 23:00:57
URL: http://skoldenstrom.blogg.se/
Postat av: Annika

Det är det, vissa lektioner får man inget gjort om man inte tvingar dem att ta fram en penna istället och lägga ihop datorn. Men ibland är det rätt praktiskt ändå.

2011-02-28 @ 19:30:03
URL: http://mammamargit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0