Smutstvätt

I det här huset har vi smutsig tvätt på tork just nu. Jag slängde den misslyckade tvätten i badkaret igårkväll och sköljde ur tvättmedelsklumpar - men att stå och gnugga alla plagg för hand... Nej, det räckte med att vrida ur dem för att jag skulle bli hyfsat trött i rygg och armar. Testa själv med några jeans. Man är allt lite vek.

En av mina mostrar, som egentligen inte är en moster utan en förälders moster, hade ingen tvättmaskin. Det är inte längesedan, hon dog för inte ens tio år sedan. Syskonbarnen försökte ge henne en, men då blev hon arg. Så'nt trams! Där ligger man i lä. Hellre än att gnugga låter jag tvätten torka smutsig, i väntan på en ny eller lagad maskin. Tur att hon inte vet, moster L.

Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Tvättmaskin klarar jag mig inte utan! Diska för hand kan gå, men inte tvätta för hand!

Harn testat när jag var ensam utomlands, men inte med familj... hualigen!

2011-02-20 @ 15:31:11
URL: http://www.bonnfruas365-bilder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0