Inspirationsdipp

Plugga, alltså. Varför? (Jo, jag vet - kompetens och fast anställning etc.) Plötsligt börjar det kännas så här: Men jag är ju föriallsinadar nästan 40 år, det är ju helt löjligt att jag aldrig blir färdig! (Nästan 40 år är en ny tanke, som har dykt upp flera gånger efter 35-årsdagen. Den är inte helt välkommen.)

Förut när jag har läst har det varit för att jag har velat eller åtminstone inte haft något annat för mig. Icke så denna gång, och inspirationen är minimal. Trots att ämnena överlag är intressanta, tar det emot fruktansvärt att ta itu med de olika uppgifterna. Fastän jag vill kunna det jag läser nu, vill jag ännu mer bara ha pappret som visar att jag är behörig... Apropå mitt tjuriga inlägg häromveckan, så hör nog studierna till det som jag känner lagts på mig mot min vilja, fast jag rent faktiskt har valt dem själv. Inte för att det kändes som att jag hade så mycket att välja på.

Så det är väl bara att ta sig i kragen, antar jag. Någon gång blir jag säkert färdig - kanske rentav innan jag fyllt fyrtio.

Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

40! Jodutack, jag kommer dit ett bra tag före dig. Men visst är det en hemsk tanke! Jag siktar på att för första gången få en fast anställning innan 40...

2011-01-05 @ 16:39:33
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Marie Breskic

"Ja sam samo vagabundooooo..." apropå att vara nära 40 och utan fast anställning. Samma här. Så jag kan sjunga "Jag är bara en vagabond, du har drömt mig. Att kyssa mig är vansinne...". (Kroatisk gammal hit) :)

2011-01-05 @ 16:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0