Medelmåttigt

Flitiga studier idag (faktiskt). Resultat: Skickat in en uppgift som jag blivit sen med pga att jag inte uppmärksammade att den krävde mina elevers medverkan förrän vi redan hade sportlov allihop. Har plöjt veckans kurslitteratur också (till stor del en redovisning av olika studier kring ålderns betydelse vid inlärningen av andraspråk - livat). Däremot har jag inte börjat med veckans inlämning, men det är ju bara tisdag. 

Med alla dessa uppgifter som ska in jämt och ständigt samtidigt som resten av livet rullar på, faller jag allt oftare för frestelsen att inte göra riktigt så bra som jag tycker att man borde. Det konstiga är att jag brukar komma undan med det halvdana. Inspirerande... Egentligen tycker jag att kraven har varit rättså lågt ställda på flera högskolekurser jag har läst; att det blir svårt att hinna beror mest på allt som händer runtomkring. Just nu tackar jag och tar emot, men är i princip tycker jag nog att det är lite dåligt.


Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

När jag läser att du klarar dig genom att göra halvdana uppgifter så kommer jag ihåg första gången jag hörde något om den sidan av släkten. Kan tom redan ha varit under Bjärkatiden... och det som hördes var att det var två stycken som kunde alla frågor på TP!!! Och vilka det var, tja det vet du nog bäst själv :-)

2011-03-02 @ 09:34:31
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Marie Breskic

Faktiskt irriterade det mig när jag läste på högskolan att kraven var så otroligt låga. Jag hade tänkt att det äntligen skulle bli något som krävde lite svett att få fram, men det var svårt att hålla motivationen uppe när kraven var ... vilka krav förresten? Nej, lärarutbildningen var en blek historia.

2011-03-04 @ 20:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0