Lugnt

Plötsligt upptäcker jag att det är alldeles lugnt runt mig. Töserna sitter och fnissar åt Vilse i pannkakan*, sonen spelar fotbollsmatch och maken jobbar. Logistiska problem är orsaken till att gossen spelar match utan föräldrar i publiken, men ärligt talat är det rättså skönt att inte stå vid kantlinjen när det regnar...
 
Skönt med oväntat lugn! Vad ska jag använda det till? Städa, tvätta, stryka (Äh, nu bluffade jag, jag stryker endast i nödfall nuförtiden. Rationellt och lite pinsamt... Men jeans, t-shirts och stickade tröjor klarar sig i regel bra utan strykning, sådetså.) eller ingenting? Det återstår att se.
 
 
 
*Ja, vi har Vilse i pannkakan på DVD. Inte mitt fel. Maken menar att Staffan Westerberg är ett underskattat geni. Jag hör till dem som underskattar, isåfall. Men barnen gillar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0