Julpynt

Jag har noterat att det börjar bli glest mellan adventsljusstakarna i fönstren igen. Hemma hos oss är alla julpynt kvar - det har faktiskt inte varit tjugondedag än, så det så! Granen barrar förresten inte, det har nog aldrig hänt oss förut. Det finns visst de som inte har hjärta att slänga ut en icke-barrande gran, men dit hör inte jag, det är bara det att vi inte är framme vid stora plundraredagen än.

Faktum är att jag inte är helt såld på julgranar. Endast väldigt korta stunder lyckas jag bortse från att det egentligen är mycket underligt att hugga ner ett träd, ta in det och hänga upp allsköns krafs i det. Men luktar gott gör ju granen, lite stämning bidrar den med och ljuskedjan sprider ett varmt och fint ljus, så jag pratar inte högt om hur knasigt det är. Förrän på fredag, kanske, när även vår gran ryker all världens väg, eller hur långt vi nu orkar hiva den. Till verandan, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0