Slö

Slöat mig igenom en av de sista lovdagarna, bortsett från den där stunden när jag körde dottern till stallet och passade på att veckohandla medan hon red. I vår familj är det bara en som kan konsten att veckohandla på mindre än en timma, så därför får jag, jag menar "den personen", göra det. Jag har dessutom inga som helst krav på att shoppinglistan ska vara strukturerad efter hur varorna står i affären, så det är dessutom lättare att skriva listan till mig.

Vi är lite olika - jag vill verkligen ha ordning på vissa saker och gott om tid vid utvalda tillfällen, men när det gäller annat har jag inga problem med att se ordning i kaos eller vara väldigt effektiv hellre än att få väntetid. Maken har också sina områden där han vill ha ordning och extra tid, men jag tror inte att hans och mina områden överlappar varandra nästan alls. När vi är pigga och mår bra betyder det att det är hyfsad ordning på det mesta eftersom vi tar hand om olika saker, men när det är mycket annat blir det snarare kaos överallt. Vi är nog inte unika i det, förresten. Ni som hänger med vet att vi har haft saker som har sugit massor av kraft året som gått, så vi har byggt upp en grundlig oordning för oss att ta itu med när krafterna återvänder.

Jaja, det var inte det jag skulle skriva om. Jag håller på att baka en glutenfri tårta också, med mandelmaräng-botten. Får se hur det blir. Ska improvisera lite med fyllning och glasyr; tror det blir philadelphiaost/hallon. Återkommer med recept om den blir något att ha. Jag hoppas att det blir det, för det var väldigt så drygt det var att mala mandel...

Men bortsett från min supereffektiva veckohandling och bakningen har jag inte gjort just någonting. Tror att jag kommer gilla att vara pensionär så småningom.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Svar: Haha! Men texten är inte sne? Det är bilden som är sne :P Å den va det när ja hittade den på Google, så den har ja inte gjort nåt me :)

2012-01-09 @ 20:26:54
URL: http://kristenblondin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0