Trettondag

Hej hej!

Idag är det trettondag och således årsmöte i en stor andel av landets pingstförsamlingar, om inte traditionerna förändrats utan att jag har märkt det. Jag ska iallafall på årsmöte om några timmar. Påpekar för dottern att hon faktiskt får vara med och rösta, eftersom hon är döpt och medlem i församlingen, men uppenbarligen var det inte rösträtten som fick henne att välja dopet. (Det är bra, tycker jag allt. Lite galet skulle det väl bli om man främst valde att döpas för att få inflytande, och inte för att överlåta sig till Jesus.)

Tackar kusin A för ämnesförslagen, och jag ska ta ett par kort och sedan återkomma med syrsodling och barnens liv och leverne. Det finns faktiskt orsak att rapportera, som ni ska få se när kameran gjort sitt.

Nu ska jag kasta bort en stund av mitt liv på meningslösa dataspel, innan jag tar itu med matlagning och att hitta något annat än pyjamasbyxor att ha till kyrkan.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0