Idag

Oj, förstår ni, här är det soft! Jag inledde långhelgen med att låta allting i morgonproceduren ta längre tid än vanligt - att vakna, att komma ur sängen, att äta frukost, att borsta tänderna, att duscha. Ingen gökotta för mig i år heller, med andra ord. Faktum är att jag inte kommit ur pyjamasbyxorna än, och nu är klockan halv sju så jag tror jag hoppar över det steget helt och hållet. 

Sedan jobbade jag faktiskt lite. Jag renskrev ett prov som eleverna ska utsättas för så småningom. Det är ett rätt okej jobb att småpyssla med när tiden finns, som idag. Att vara stressad när man försöker redigera och få snyggt i datorn fungerar däremot inte särskilt bra, så jag är nöjd med att ha det undanstökat. Om det riktigt vill sig kanske jag får till lösningsförslag till uppgifterna innan helgen är slut. Det är också ganska roligt, för då får jag räkna matte. Japp, så'n är jag.  

Stora grabben hjälpte mig att laga mat idag, och han fick högsta betyg av samtliga dinerande - men man kanske måste känna till minstingens förhållande till köttfärssås för att förstå att "går att äta" är beröm på hög nivå. 

Efter middagen har jag förmått mig till att sortera tvätt och plocka  bort vissna löv från krukväxterna, men det är i stort sett det hela. Barnen roar sig tillsammans och jag får gå och titta till dem ibland för att inte glömma att de finns. Om vädret är fint, tror jag att vi tar bussen in till vårmarknaden imorgon - det brukar vara uppskattat av alla.

Och mannen, han är på äventyrshajk med konfirmanderna och gör massa roliga saker - crosscart, skytte medelst pilbåge och blåsrör, yxkastning, bad i tunna m.m. De som har varit med tidigare år låter "ååå" när det kommer på tal, så jag anar att det är uppskattat.

Sedär, en uttömmande redogörelse för familjens dag. Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0