Bokhyllerier

På en bokhylla borde det stå böcker, tänkte jag. Förslagsvis de böckerna som ligger på golvet några meter från hyllan. Alltså ställde jag upp dem, glad i hågen. Ett par timmar senare fick jag ta upp dem från golvet igen, hämta plugg och skruva tillbaka hyllan på väggen. Numera är det endast pocketböcker på hyllan, och de andra böckerna ligger åter på golvet några meter från hyllan. Visserligen har jag pluggat ordentligt, men så värst roligt är det faktiskt inte att skruva att jag tar risken igen. En liten tröst är det dock att högen är prydligare än förut, plus att jag passade på att dammsuga den stunden böckerna inte var på golvet. 
 
Annars skjutsas det till ridning idag, delas ut inbjudningar till ett grovt försenat barnkalas (3 månader efter själva födelsedagen), ordnas tacos, tvättas, tvingas barnen att städa sina rum och duscha, och snart ska här ses på film. (Hur fungerade det med alla de där passiv-formerna? Inte jättebra, va'?)
 
Maken är i Belgrad och besöker missionärer, och han lär ha 25 grader hos sig. Jaja, vi har iallafall sol idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0