Småprat

Fredagkväll, och för en gångs skull jobbar inte maken. Vi har nyss sett färdigt en film tillsammans, och nu är han iväg och hämtar Tonåringen från ungdomssamlingen i kyrkan. Själv sitter jag och samlar kraft att gå och borsta tänderna så att jag kan krypa i säng sedan. Tänk om jag skulle värma på vetekudden också, så sängen blir varm snabbare?
 
Idag klappar jag förresten mig själv på axeln för detta stora: Trots att jag glömde den långa shoppinglistan för veckohandlingen hemma, kom jag ihåg allt som stod på listan, sånär som på en sak (färsk basilika, men det kan nog fungera med den torkade vi har hemma också)! Och då var det ändå sju bärkassar mat jag hade med mig hem, så en glömd sak känns helt okej. Det är inte klokt vad jag är bra, egentligen!
 
Att jag sedan hade glömt att skriva upp ett par saker på listan - och alltså inte heller köpte - behöver man ju inte prata högt om...
 
Framför mig: En veckas ledighet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0