Gåshud

När jag vill få gåshud eller så, då tittar jag på klipp på youtube med olika sånger. Helst ska det vara okända supertalanger som chockar världen - Paul Potts, till exempel. Jag misstänker att jag blir lite lurad av det väl genomtänkta ihopklippandet och redigerandet, men ändå ryser jag och blir gråtmild. 
 
Melanie Amaro är en favorit sedan några månader - oj, vad hon kan sjunga! (Hon vann hela faderuttan sedan, förresten.)
 
Igår upptäckte jag Ella Henderson, en sextonåring med galet mycket känsla i sin sång.
 
Och idag hittade maken den här snyftaren; Jillian Jensen som blivit mobbad i många år, och förmedlar sådan smärta när hon sjunger:
 
 
När man tittar på klippet med Jillian Jensen, förstår man att även en av jurymedlemmarna blivit mobbad som barn, och vi (ja, vi, för maken är lika rörd som jag - eller mer) hittade denna sång med henne, och snyftade en stund till.
 
Och om ni nu inte orkar titta igenom klippen, så har jag dem iallafall samlade på ett ställe för eget bruk...
 

Kommentarer
Postat av: Pastorsfrun

Oh så bra! Jag med mins hormoner storgrät när hon som blivit mobbad sjöng... Och vilken bra sång Skyscraper är!! Hoppas ni får en bra helg med viiiila och mycket bokläsande :) kram

2012-09-22 @ 08:28:17
URL: http://Pastorsfrun.blogg.se
Postat av: Marie

Demi Lovato har bott hemma hos oss i flera år via Disney Channel och där var hon ju långt mer intressant än Hanna Montana. Kul att hon reder sig bra utan Disney:)

2012-09-23 @ 18:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0