Glädjeämnen

Sol, tussilago och snödroppar och äntligen tar jag mig fram på vår uppfart utan att behöva leta efter de små isfria fläckarna. Nu ser jag fram emot att slippa skrapa bilrutan på morgonen också, det kan väl inte vara långt kvar. 
 
Maken är hemma från skidlägret, nöjd och trött som det plägar vara efter dylika strapatser. Det är bra att han är hemma av en massa olika orsaker, till exempel:
- Ikväll får vi hemkokt fruktsoppa till kvällsmat. Det hade inte hänt om jag varit ensam vuxen hemma.
- När jag hör konstiga ljud på natten kan jag lugnt utgå från att det är han som låter. När han inte är hemma förstår jag att det måste vara något annat och så blir jag mörkrädd. Fin logik, eller hur?
- Det är mycket lättare att kramas och småprata när man är på samma ställe.
- Han hade med en väldoftande parfym i fantastisk flaska till mig. (Det är faktiskt en bagatell jämfört med det andra, men flaskan var verkligen underbar. Se själva:
Eller hur?!)
 
Annars har jag börjat jobba igen. Det borde vara ganska exakt fyra år sedan jag började på mitt nuvarande jobb, så jag känner mig hyfsat rutinerad, även om det är spännande och lite läskigt varje gång man får nya elever. Tur då att man kan låta tanken fly till glädjeämnen som vårtecken och fruktsoppa!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mozter

Finaste parfymflaskan ever!

2013-04-12 @ 15:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0