Avfrostning

Nu är det gjort! Frysboxen är urfrostad. Och för att ingen ska tro att jag är en mönster-husfru, och för att ungefär alla ska få känna sig ganska bra, kan jag ju berätta att...
...den äldsta maten jag hittade var från 2009.
...jag fyllde två kassar med så'nt jag inte vågar äta längre.
...isen från frysen i smält form fyllde en hink till hälften. Sisådär fem liter alltså. 
 
Det som förundrar mig mest är det där med maten från 2009. Är det verkligen så länge sedan jag gjorde't sist? Jag minns att jag tog tag i det när jag var arbetslös, men inte en enda gång efter det, tydligen. Huvaligen. Erkänn att du har gjort det "nyssare". Bra, där. Och när du har damm i hörnen, så kan du ju komma ihåg att du iallafall inte är lika slarvig som en annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0