Bra

För ett par år sedan snurrade en CD med Floodgate i bilen under våren och sommaren. Ett par sånger är väldigt medryckande, och jag kunde aldrig låta bli att sjunga med i dem. I den ena lyder refrängen så här:
 
Life is good, just like it always should, 
just like you said it could,
when I'm living all for you.
You are good. Now I've understood
that nothing ever could
change the fact that everything 
that comes from you is good. 
 

Inför veckans bilåkande blev jag sugen på att lyssna på skivan igen, trots att jag inte kunde komma ihåg en enda av dess sånger innan jag hörde dem. Det blev en liten tidsresa av alltihop. För två år sedan var det ganska så märkligt att sjunga att livet är precis så bra som det alltid borde vara, för det var faktiskt ganska jobbigt då. Det kändes lite falskt att sjunga, men också lite skönt att bara strunta i känslorna och skråla med ändå, och minnas att det kan vara precis sådär bra i livet ibland. 
 
Den här sommaren kändes det mer helrätt. Allt är inte toppen, men mycket är bra, och det är lättare att bli glad för till exempel naturens skönhet. (Östgötaslättens gula fält som skimrar i blått och rött av blåklint och vallmo! Bråviken som glittrar så att det bländar! Alvastra klosterruin inbäddad i mjukaste grönska!) 
 
Tänk att det blev bättre igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0