Tillbringare

Vi hittade en fin tillbringare i en second hand-affär. Visserligen hade jag en bestämd känsla av att behovet inte var direkt överhängande, men å andra sidan borde den där blå som inte går att hälla ur förpassas ur skåpsgömmorna ändå... Så vi köpte den. I dag när jag blandade saft i den funderade jag lite på det faktum att det sedan några veckor står en kanna på köksbänken som helt enkelt inte får plats i skåpen. Undras hur många jag har egentligen? 
 
 
Tio. Om man bara räknar dem som rymmer en liter eller mer och inte bara är litermått, då har jag tio stycken. Det räcker ju. 
 
Två kannor är tupperware och används så gott som dagligen. Praktiskt när något ska stå i kylskåpet ett tag och inte ta smak, men vackra är de inte. En är i plast och har en insats man kan lägga i frysen - väldans käckt, men den är ful. En är precis neutral och fungerar till nästan allt. Fyra har så fint mönster att man blir glad av dem. En går inte att hälla ur utan att spilla, och en är stor och bra men har fått en spricka precis vid handtaget. De två kanske man kan kassera? Ska man vara petig har en av de finaste också spruckit lite, men håller man på rätt sätt går det bra ändå. Behålles.
 
Tur att vårt kök är stort och har mycket skåpsutrymme! (Djup ironi.)
 
De fyra finaste:
 
 
Tänk att jag samlade på kannor utan att ens veta om det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0