Freeeeedag

Lättad över att det blev fredag den här veckan också. Nästa vecka torde bli mer av rutin på jobbet, och något mindre tröttande. Annars har vi en del annat att göra de närmsta dagarna, men det mesta känns som en baggis i förhållande till det jag gjort nu. Jag menar, hur svårt är det att gå med barnen till frissan, hjälpa till att packa för en hajk, gå på träff med ena dotterns nya klass, fira en student och skjutsa till en maskerad jämfört med att bedöma prov i ett ämne man inte undervisat i och ha huvudansvaret för en veckas lektioner i ytterligare ett ämne man inte brukar ha? (Okej då, båda ämnena var Svenska som andraspråk, men på andra nivåer än jag jobbar nu och har jobbat förut.) Typ inte svårt alls, faktiskt. 
 
Förresten fick jag en ny jobbdator häromdagen; någon slags hybrid mellan laptop och läsplatta. Windows 8 har den också. Det ska bli lite kul att komma igång med den, men än har jag bara hunnit kika på den helt snabbt, och konstatera att en del av det nya nog kommer bli lite svårt att vänja sig vid. Som att startknappen är borttagen till exempel. Störigt att inte direkt veta var man hittar kontrollpanel, program (förlåt, appar heter det visst), dokument m.m. Det kanske slutar med att jag täcker skrivbordet med genvägar till allt som inte ligger där jag är van! 
 
Strax ska maken och jag se En oväntad vänskap tillsammans. Det är inte ofta han är hemma på fredagskvällar, så nu ska vi passa på att mysa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0