Semestertankar

Skulle vilja skriva ett blogginlägg som inte handlar om jobb eller hushållssysslor, men jag minns inte - vad finns det mer i livet? Om en månad har jag redan hunnit ha semester i några dagar, så då... Då fyller jag fälten med filosofi, finurligheter, fotografier och funderingar! Kanske. 
 
Vi har så gott som inga planer för semestern i år. Så småningom vore det bra om vi skaffar oss några, för modern i huset kan börja klättra på väggarna efter ett tag annars, men än så länge känns det rätt okej att ha vecka efter vecka av möjlighet till "så lite som möjligt" framför sig. Bada lite, promenera, måla ett par dörrar, åka på någon utflykt, läsa mycket... Det finns en björkskog på vägen mellan vårat och sta'n - en så'n där som bara är en oändlighet av smala vita stammar i nederkant, och en väldig massa ljusgrönt i överkant. Den skulle jag vilja promenera i någon gång i sommar. Så snart jag kommit på var jag ska parkera bilen och så snart pollensäsongen är över...

Kommentarer
Postat av: Marie

Det här skolåret har frånvaron av semester känts oändlig. Semester? Slappna av? Pastorsparet i min kyrka har semestrat vid havet nu i två veckor. Blev alldeles gråtfärdig när jag hörde om det. Vi har aldrig någon "riktig" semester. Det har visserligen de flesta jordbor inte heller, men det är ingen tröst för mig. Så. Nu har jag beklagat mig.

2013-05-21 @ 19:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0