Torsdag

Å, det är torsdag - tack och lov! Som den här veckan har burit sig åt! Stressigt värre på jobbet, noll koll, alldeles för många bollar i luften och så vidare. Imorgon är det fredag, alltså den dagen som är vikt åt planering och att komma ikapp och få ordning på saker. Äntligen!
 
Torsdag är till yttermera visso en extra bra dag den här veckan, för nu är diskmaskinen på plats! Än är den inte körd, eftersom jag inte lyckats fylla den, men diskbänken är tom och jag behöver inte diska. Yeay! Det känns lite fånigt att jag liksom tycker mig behöva en diskmaskin, som egentligen är något av en lyxprodukt. Men är man fem i familjen och hoppar över disken en enda dag så har man ett ganska drygt arbete framför sig. En timma sisådär. Och en timma är mycket tid när man kommer hem från en kaosdag på jobbet, och mest bara vill ta en huvudvärkstablett, gömma sig i ett mörkt, tyst rum en liten stund och bli som folk igen. Så idag är det en bra dag!
 
 
 
 
 
(Jag skrev "till yttermera visso". Det händer inte ofta. Särskilt inte i samma text som "yeay". Hehe.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0