Glimt

Här sitter jag och tar igen mig i röran. Förra veckans bröllopsdagsbuketter slokar, disken väntar och tvättmaskinens centrifugeringsljud antyder att det snart är dags att slänga in nästa tvätt. Men det är trots allt söndag, så jag tänker inte dra fram dammsugaren (fastän det behövs) och vi bjöd oss själva på köpemat idag för att utöka tiden för vila en smula. 

För tillfället tycker jag inte att det är så värst roligt att gå till kyrkan (Får man skriva så utan att förklara? Jag kan faktiskt inte förklara ordentligt, så det får vara hur det vill med den saken.) men som så ofta var det mycket som tog tag i mig i dagens gudstjänst. Parentation för Långa farbrorn, som barnen kallar honom, en hjälte i det tysta som livet plötsligt tog slut för. Dop av inte mindre än fem tonåringar; var och en så speciellt roligt att just den personen valt att döpas. Nattvard, som är det tillfälle som bäst påminner mig om hur många olika människor vi är som hör samman.  

Annars har jag skrattat och gråtit åt En man som heter Ove i veckan. Unna dig att läsa den!

På tisdag ska jag njuta av att bli ompysslad och uppfräschad av min frissa, och på torsdag är det dags för min favorit-kompetensutvecklingsdag på hela året: den när vi åker till Bok- och biblioteksmässan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0