Dagen

Man blir lite snurrig av att hjälpa tre barn med olika personligheter att packa till en veckas läger. En har redan plockat fram allt och lagt i en hög på sängen, den andra gör inget förrän hjälpen dyker upp och den tredje har en detaljerad lista med rutor att kryssa av det nedpackade i. Hursomhelst har vi nu tre nästan färdigpackade väskor i huset. Matsäcken till bussresan har vi också lyckats sno ihop och nyss kom det sista barnet ut ur duschen. När Melodifestivalen börjar, ska vi nog kunna sitta i lugn och ro och titta, och imorgon bitti behöver vi förhoppningsvis inte tänka på så mycket sådär i sista minuten.
 
Nu ska jag sluta blogga och lyssna på Lillan, som har högläsningsläxa. En kvart om dagen. Just nu är det en älvbok som avverkas - lika så gott att jag får den läst för mig, annars hade jag nog aldrig brytt mig om den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0