Musikal

Om några veckor är det dags för musikal igen! Jag sitter här hemma och plågar familjen genom att nödtorftigt spela mig igenom sång efter sång på pianot, med pauser och omtagningar för att kolla upp stämmor och helhet. Dessutom går jag runt och mumlar repliker och gestikulerar, men det försöker jag göra i smyg...
 
Musikalen vi ska sätta upp är samma som vi satte upp förra året. Den heter Sökaren, och handlar om människans sökande efter mening och Guds sökande efter människan. En del förändringar är gjorda, en ny scen bl.a, men alla underbara sånger är kvar. Manuset är faktiskt lite bättre än sist, tycker jag, som fått en kopia. Själv kommer jag få ta ut svängarna lite mer i skådespeleriet, och det är ju spännande. Men mest av allt ser jag nog fram mot sångerna i sin helhet, med de duktiga solisterna. Huvudpersonen är en ren njutning att lyssna på!
 
Nå, du är så välkommen!
Fakta:
Fredag 21:a mars kl. 19.00 är det en föreställning speciellt inriktad på ungdomar. Är du mellan 13 och 25 är det fritt inträde den kvällen.
Lördag 22:a kör vi också kl. 19.00. Biljettpris: 100 kr, barn t.o.m. 12 går in för halva priset. 
Söndag 23:e är det kl. 18.00, med samma priser som på lördagen.
Alla föreställningar är i Bäckängsskolans aula (nu snackar vi Borås, alltså). Biljetter säljs vid dörren 30 min före föreställning, vill man förköpa kan man göra det på Turistbyrån eller i Pingstkyrkan i samband med gudstjänst. Eller kanske genom mig, om man frågar snällt. 
 
Å, det ska bli så roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0