Rensning

Uppe före tuppen i morse, för att assistera för övriga familjens ivägåkning på olika läger. Enligt rapport har samtliga det bra. Nåja, samtliga har inte hört av sig, men jag  har iallafall hört från båda läger och allt verkar vara i sin ordning. 
 
Strax ska jag knyta mig, nöjd med att veta att allt i frysen och allt i skafferiet är fullt ätbart. Storrensning är vad jag tar mig för när huset är tomt, och idag stod avfrostning av frys och röjning i skafferiet på programmet. (Inte så säker på att det blir mer rensning än så. Man blir lite less...) Frysen gick hyfsat snabbt och lätt, men skafferiet är inte färdigt alls. Det värsta är dock gjort: att med en blandning av dåligt samvete och tillfredsställelse kasta det som stått i skymundan och blivit gammalt. Exempelvis hittade jag en oöppnad förpackning med vaniljsåspulver som var färdig att sprängas. Jag visste inte att torrvaror kunde bära sig åt på det viset - bli uppblåsta och dana - men man lär sig ständigt nya saker. Kvar i städningsproceduren är den lilla, lilla detaljen att torka rent och ställa tillbaka, men innan jag fyller skafferiet igen funderar jag på nya hyllpapper. Ni vet, jag har ju faktiskt ett gå-in-i-skafferi (även om det, före idag, var ett tag sedan man faktiskt kunde gå in i det), och det kunde ju vara fint med lite gammeldags blommiga eller kanske käckt prickiga hyllor där, tänker jag - särskilt ihop med mina burkar. Imorgon ska jag se vad jag kan hitta, men först: knytning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0