Fredagskväll

En kort arbetsvecka, blott tre dagar, men likafullt är fredagen efterlängtad och välkommen. Vi har rott i land våra morgnar och klarat av resten av dagarna också. I ärlighetens namn tyckte Mellan inte att jag klarade den här morgonen något vidare, och snart trettonåriga flickor kan verkligen konsten att vara förorättade. Å andra sidan sa tandläkaren att hon får minska ner på användandet av nattandställningen, så jag tror att dagen i det stora hela ändå ligger på plus. 
 
I kväll kommer maken hem från Stockholm, arla i morgon drar han iväg med konfirmanderna till Boda Borg och på söndag är det årsmöte i kyrkan. Ibland hopar det sig verkligen... Min helg ser något lugnare ut, och jag blir allt bättre på att inte vara stressad å makens vägnar, även om jag inte är riktigt framme än. 
 
Och hur firas fredagskvällen, då? Med skjutsning, veckohandling och förhoppningsvis något roligt också. Eller vilsamt. Eller bådadera. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0