Påsk

Det är påsk, och vårt favoritpåskpyssel är definitivt att måla påskägg. Årets skörd blev en påsktomte (C), en kung (jag), Harry Potter (E), en arg en som enligt uppgift liknar ett marsvin från en mangaserie (J) samt påskharen (M). 
 
Påskfrukosten följdes av äggjakt; rimmade ledtrådar på lappar och lite annat, rebusar och bilder. Samtliga ägg blev funna, och sedan fick de barn som kände behov av att straffa mig för mina svåra ledtrådar möjlighet att gömma ett ägg åt mig.
Såklart måste minst en ledtråd stå på ett ägg! Förstår inte varför jag inte kommit på det förut.
 
Påsklunchen intogs i vardagsrummet, och om man tittar från rätt håll ser det rättså fint ut. 
 
Från andra hållet ser det ut så här: 
 
Och så har vi jobbat på med renoveringen. Långhelger är helt perfekta för sådant här! Man hinner både vila och få saker gjorda. Maken kaklade så långt "gegget" räckte (visst låter jag proffsig?!) och jag satte handtag på lådor och skåp. 
 
Strax bär det av till kyrkan och jag förväntar mig ett glädjebudskap. 
Glad påsk!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0