Allt

Nu, minsann, nu rör det på sig! Igår konstaterades att väggar och golv torkat färdigt, och de evigt susande maskinerna stängdes av och försvann. Idag har vardagsrumsväggen byggts upp igen, men för att det inte ska bli alltför fint här har toalettstolen och handfatet placerats på en matta mitt på golvet.
 
Vi har helgen på oss att tömma vardagsrummet på så mycket möbler som möjligt - och akvariet, vilket lär ta maken större delen av morgondagen. Köksskåpen och grejerna i matrummet ska jag försöka ta hand om imorgon och på söndag, för på måndag drar nämligen baletten igång på riktigt. Golvet i vardagsrummet ska rivas upp, och det mesta på toaletten ska väck. Väggen mellan köket och matrummet ska ner, liksom ett par av väggarna till vår städskrubb, och så ska det upp en ny vägg istället. Det blir lite golv- och takarbete i kök och matrum också, förstås. Och rör. Och el. Och jag vet inte allt. 
 
På söndag morgon far maken och barnen iväg på sportlovsläger, och det är egentligen rätt skönt att huset inte är fullt med vanliga dödliga när hantverkarna river runt. Hoppas att de hinner en hel del under kommande vecka! Sedan ska vi ju göra ett och annat själva också, men det blir skönt att få hjälp med grovgörat, om inte annat för att allt kommer att gå snabbare på det viset. 
 
Mitt upp i alltihop har vi också beställt flygbiljetter och boende i New York till sommaren. Vi har hållt på och spara till den resan hur länge som helst, och efter en del funderande har vi bestämt oss för att det ska bli av trots hus-röran. Vi har inte så värst mycket lån på huset, så det är inga problem att öka på dem för renoveringen. Jag är inte förtjust i lån egentligen, men samtidigt tänker jag att om resan ska bli av medan barnen fortfarande är barn, så får det bli så här. 
 
Så, det var det, det. Nu är det dags att koppla bort allting ett slag och sedan sova sött, för imorgon ska här packas i såväl lådor som väskor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0