Februari

Hej februari!
 
Jag hoppas att du ska bli månaden när vi får ett nytt, fräsht badrum och vardagsrummet blir iordninggjort. Det skulle vara lysande om vi kom en bit med köket också, men eftersom vi har tänkt göra en del av arbetet själva, kan det ta lite tid innan det blir färdigt. Vi har ju våra jobb också.
 
Första veckan ska jag jobba på som vanligt - det är dags att avsluta en grupp igen. Den här gruppen har jag haft kortare tid än vad jag tycker är bra, så jag är inte riktigt nöjd med vad som hunnits med, men, men. Man får de förutsättningar man får och man får göra vad man kan med dem.
 
Andra veckan drar resten av familjen på sportlovsläger, men jag är inte ledig. Jag planerar att jobba flitigt, för att sedan komma hem och vara lite duktig och plocka där det behövs, men också passa på att bada badkar, ta någon promenad och baka kladdkaka.
 
Veckan därpå är familjen tillbaka i vardagen, och då är det min tur att vara ledig. Lite galet är det ju, det där, men återigen - man får rätta sig efter givna förutsättningar. Någon liten utflykt för mig själv tänkte jag klämma in, lite nödvändigheter och lite onödigheter också.
 
Sedan är vi tillbaka i lunken igen allihop, och då är du, februari, nästan slut. Då är det kanhända tid att känna en smula vår i luften och hinna se gryningen innan jag hunnit fram till jobbet om morgnarna. Det blir fint, det!
 
Välkommen hit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0