Lärarlärare

Imorgon ska jag och en jobbarkompis hålla kurs för våra lärarkollegor. Det är allt lite speciellt, det att vara lärare för andra lärare. Lite som när jag gick lärarutbildningen - fyll ett klassrum med ledargestalter och försök få dessa skilda viljor att snabbt och smidigt organisera något... Men jag har snälla kollegor, så jag är inte särskilt orolig.
 
Orsaken till att just vi ska hålla en liten utbildning, är att vi har gått en kurs som var för dyr för skolan att skicka alla på. Alltså är det inte egna rön och tankar som ska redovisas, utan mest bara vad vi lärt oss. Det gör förstås också situationen mer avslappnad. 
 
Såååå - imorgon ska jag låtsas att svensklärarna inte kan svenska; räkna stavelser på fingrarna och klappa mig igenom ord i bästa tatetate-taa-taa-stil. Jag ska illustrera saker och ting med en något modernare variant av flanellograf (whiteboard och magnetbilder) och så ska vi riktigt känna efter var i munnen de olika vokalerna ligger. Och lite annat. Spännande så det förslår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0