Mellandag

Det bästa med julen brukar, enligt min mening, vara mellandagarna. Att få andas ut, koppla av och njuta av lugnet. Den här gången blev det väl inte riktigt så, men idag tycker jag att vi har fått till en lite försenad mellandag iallafall! Jag fick en lugn morgon, vi åt rester (=ingen matlagning + mer plats i kylskåpet), jag har spelat spel med Lillan och jag har slappat.
 
Dessutom fick vi en ny blandare installerad, så det sista droppandet är borta och idag och imorgon kan vi leva ungefär som vanligt. I övermorgon kommer de och river golv och vägg, men tills dess... Någon slags ork att tänka framåt har också infunnit sig, så maken har skissat lite på vad man skulle kunna passa på att göra i köket, och jag har surfat lite på tapeter och badrumsgolv. När vi hade hans familj här i helgen (mycket trevligt, förresten!), fick vi också tillfälle att resonera och spåna idéer tillsammans med någon annan. Lite roligt är det allt, även om tidpunkten kunde valts med större omsorg. Eller rättare sagt, kunde valts, inte påtvingats. 
 
Skönt är det iallafall, det att orka tänka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0