ö

Svaret på frågan nedan är fortfarande höljt i dunkel. Somliga svarar e, andra ä, någon säger varken eller och någon både och. Det måste förstås bero på att såväl ö som ä uttalas med olika öppen mun av olika personer. Själv lutar jag åt ä-ö, men har inga som helst problem att säga e-ö heller. 
 
Resten av livet är hit och dit, som vanligt. Igår halkade jag omkull och bortsett från oundvikliga skrapsår, har jag också lite ont i armen jag tog emot mig med, men bara lite. Jag är inte riktigt säker på vad som hände, men är tämligen säker på att de inblandade faktorerna var is, grus och ouppmärksamhet. 

Jag ringde och tjatade på försäkrings-/snickarfolket också - jag vill gärna veta vad jag har att förhålla mig till - och fick en preliminär konstnadsberäkning på drygt 27 000. Det låter mycket, tycker jag, men å andra sidan kostar nästan allting mer än vad jag tror. 
 
Idag har jag och Mellan varit hos frisören och på café. Vi känner oss nöjda med båda delarna, och det är inte utan att jag också blir sugen på en ny frisyr. (När jag säger "frisör" är ö-et definitivt ett ä-ö, men så blir det väl för alla när vokalen kommer före r? Man öppnar ju sina ö mer då, menar jag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0