Fredag

Nu är kontrollen över vårt kaos i princip helt tappad, och jag vill inte ta några kort fastän det händer saker hela tiden. Köket är så belamrat av kartonger, färgburkar, verktyg, panel, vitvaror och jag vet inte vad, att vi sitter i vardagsrummet och äter - där är det också tämligen rörigt, men bordet och soffan är iallafall fria. Igår hängde maken, med värdefullt bistånd av Tobbe, upp köksskåpen (alla utom de båda högskåpen, för den vägen måste vi greja lite mer med först), och det gjorde förstås sitt för framkomligheten i vardagsrummet. Bänkskivan, skåpsluckor och lådor är inte klart, men man får ändå en föraning av hur det kommer att bli i vårt nya kök. (Bra. Det kommer att bli bra.) Jag och Lillan har målat panel, och efter idag - tredje strykningen - hoppas jag att det ska vara klart. Mitt på köksgolvet står vår nya frys i sin kartong och är i vägen. Kaklet står i sina kartonger i hallen utanför köket och är inte precis i vägen, men orsakar en del huvudbry ändå. Hur enkelt är det egentligen att kakla? Finns det något godhjärtat proffs som vill ge oss en snabbkurs, måntro? Och så vidare. 
 
Imorgon är det till att fira en styck 14-åring, och med samma förvirring som vanligt undrar man hur man egentligen kommit hithän. (Jag vet inte om hithän är ett ord, men det borde vara det tycker jag.) 
 
Mina stämband är fullständigt i olag, och jag kan inte minnas att jag har varit med om något liknande förut. Jag hoppas att rösten är tillbaka på måndag, för då är det dags att ha en klass igen. Dessutom är det oväntat frustrerande att inte kunna småprata. Jag som trodde att jag var förhållandevis tystlåten (jämfört med min familj, i alla fall), börjar inse att jag, åtminstone i det hänseendet, inte besitter den djupaste självinsikten. Håhåjaja. 
 
Nu är det lugnt i huset, och jag har bullat upp med varmt vatten, riskakor och några chokladkex. Dags för final på "min" Netflix-serie. Som jag ser om. Vet precis hur det kommer sluta. Räknar med att fälla några tårar ändå.
 
Glad fredagskväll åt er alla!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken serie ser du på??
Jag älskar dina inlägg! Sluta aldrig skriva :). Och så är jag glad att du pratar en del ändå (även om du ligger i lä jämfört med övrig familj :) )
Stor kram i kaoset!

Svar: Jag har tittat på How I met your mother. Jag skrev inte ut det, för jag vet inte precis om jag skulle rekommendera den förbehållslöst... :)
Emmakaka

2015-03-29 @ 23:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0