Läcka

Lovet går sin gilla gång och jag gör en del av det jag tänkt: i måndags en välbehövd avfrostning av frysen, igår Ullared och idag frissan. Imorgon ska vi röja lite i källaren, för tänka sig, vi har en vattenläcka igen. Förhoppningen är att det ska räcka att byta den del av röret som ligger utanpå väggen, men vi får se. Eventuellt behöver det gås ner i golvet också och då blir det lite stökigare. Hursomhaver så har vi en del lådor och så'nt som behöver flyttas på för framkomlighets skull och gissningsvis en hel del som ska slängas eftersom det har förstörts av läckan. Vi hade en del böcker där, tyvärr, men å andra sidan är det böcker som vi inte har prioriterat att ha i bokhyllorna här uppe, så vi ska väl klara oss utan dem i framtiden också.
 
Regn, slask och blåst är det, så än så länge har jag inte kommit ut på promenad, men vi gick ju en del inne på GeKås. Det var dock inte lika rogivande som min vanliga runda.
 
Läser gör jag som planerat, för tillfället den här:
 
 
och den är rolig på ett sådant där lätt lågmält, brittiskt vis. 
 
Ikväll ska jag till kyrkan och lyssna på ett par församlingsmedlemmar som tillbringat tre månader på ett sjukhusskepp i Benin, och jag tror att det blir intressant och inspirerande. De har tagit ett år ledigt från sina jobb för att göra bl.a. det men också för att få tid att reflektera och göra sådant som är svårt att hinna annars. Här skriver de om sitt friår. 
 
Och sådant är läget denna lediga vecka. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0