Oktober

En gång i månaden kanske kan vara en lämplig målbild när det gäller inläggsfrekvens på bloggen? 
 
Det är fredagskväll och jag är ensam i huset, som det oftast är på fredagar numera. Make och barn är i kyrkan och har det bra. Själv har jag valt att gå in för att ta det väldigt lugnt. Jag har ofta huvudvärk, men det senaste har det varit mer än vanligt - i princip varje dag - så de senaste dagarna har jag gett mig själv ledigt när jag kommit hem från jobbet. Jag tycker att det hjälper. Förresten jobbar jag bara en vecka till och sedan har jag en vecka ledigt utan några särskilda planer (mer än tandläkarbesök och mammografi - dubbelhu!), så det känns skönt.
 
Vi har full rulle på jobbet men jag är efter-semestern-inspirerad och har hittat på lite nya grejer både med organisationen av mitt administrativa arbete och i undervisningen. Det är roligt att ro iland förbättringar! Just nu sitter jag och petar in QR-koder i undervisningsmaterialet, så nästa grupp som börjar kommer att ha tillgång till inläsningar av alla texter plus en del annat blott en scanning borta. Värsta high-tech-fröken, eller vad?! Vi var på kompetensutvecklingsdag i tisdags, och en av mina kollegor (en oerhört duktig och driftig lärare) satt och suckade över att hon kände sig så nedtryckt av allt som sades som hon tycker att hon inte lever upp till. Själv satt jag samma dag och kände "Jo, men det där gör jag ju redan rätt ofta." och "Äh, inte behöver jag ändra på det, heller!" och kände mig rättså nöjd med mig själv. Det kanske är farligt och outvecklande att ha en sådan inställning, men det är också ganska befriande när man har en dagsform som tillåter en att se det man lyckas med snarare än resten... 
 
Så oktober - huvudvärk och inspiration om vartannat. 
Förresten ska jag på SFI-forum i Stockholm på tisdag. Det ser jag fram emot, men egentligen mest för att jag ska få sova i en mycket mjuk hotellsäng och äta en god hotellfrukost. Förhoppningsvis ska jag kunna ta till mig något av alla föreläsningar också, men det finns inga garantier. (Här borde jag lägga in en blink-smiley, men jag försöker undvika emojis i min blogg för att träna mig på att skriva med ord som förmedlar känslor istället, så därför lägger jag istället in en lång parantes. Det kan vara fusk.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0