Bekräftelse

Här händer det ett och annat och allt kan jag inte skriva om nu, men lite iallafall. När jag tittar tillbaka i bloggen ser jag dock att det har varit mycket "huvudvärk" och "trött" ett bra tag nu, och vet ni - nu har jag nog faktiskt fått kläm på vad det beror på! Jag tog blodprov hos läkaren häromveckan och det uppdagades att jag har kraftig järnbrist. 
 
Så här står det om symptom på järnbrist på 1177.se:
  • känner dig trött och orkeslös
  • har svårt att koncentrera dig
  • känner dig yr
  • blir andfådd lättare än förut
  • får hjärtklappning
  • har ont i huvudet
  • får öronsus.
När jag läste igenom listan första gången kändes det så otroligt skönt, som att plötsligt se hur alla pusselbitar hör ihop och förstå vad bilden föreställer. Det är också en lättnad att få bekräftat att jag faktiskt inte mår så bra, för jag har undrat över vad som är vad - vad sitter i huvudet, vad är inbillning, vad ska jag ta på allvar... 
 
Nu jobbar jag på att få upp järnvärdet och nu i veckan inleds utredningen för att ta reda på vad järnbristen beror på. Inga i sig trevliga undersökningar, men det behöver ju göras. 
 
Det känns så gott att jag ganska snart kommer att ha ork till saker och ting igen! 
 

Kommentarer
Postat av: Marre

Jobbigt med järnbristen, men skönt att du vet vad det är nu! Jag hoppas du mår bättre snart ❤

2018-03-05 @ 08:20:05
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0