Långhelg

Kristi himmelsfärdshelgen går mot sitt slut, och den har varit fin. Jag inledde den med en riktigt lång och fin promenad. Tyvärr stöp jag i backen av pur klantighet, och jag är lite öm efter det, men barnen uppskattade iallafall när jag förklarade hur jag bar mig åt. Det är minsann inte alla som kan dra i sin egen jacka så hårt att de drar ikull sig själva! Resten av dagen ägnades åt att pussla och spela spel med barnen - alla hemma, långhelgen till ära.
 
I fredags tog vi en sväng på vårmarknaden, köpte i det närmaste ingenting, men fick strosa och spankulera och ha det trevligt ett tag. Måhända gjorde vi något mer, men jag kan inte riktigt dra mig till minnes.
 
Igår var vi med mina föräldrar och syskon med familjer på Liseberg, och det var roligt. Betyg: Valkyria var fantastisk, men Helix kan jag nog stå över i framtiden. Den känns helt okej att åka, men illamåendet efteråt höll i sig för länge.
 
Idag hade maken predikouppdrag och efter det var vi hembjudna på middag till vänner. Så visst har jag haft en fin långhelg! Och om bara några dagar har jag en till. Härliga vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0