Sport

En snabb, ovetenskaplig undersökning visar att ifall jag vill att folk ska kommentera det jag skriver, bör ämnet vara sport. Jag tror att jag får lära mig att leva utan er läsares intressanta kommentarer, ty sport är inte ett ämne jag behärskar i någon större utsträckning. Framförallt inte i praktiken. Äran för att jag vet skrämmande mycket om IF Elfsborg tillfaller främst sonen, men även i någon mån Borås Tidning, som aldrig missar ett tillfälle att skriva stort och mycket om detta lag. När jag flyttade till Borås tyckte jag det var ganska skrattretande - som om någon tror att Elfsborg faktiskt är av riksintresse... Sedan tog de SM-guld, och jag förstod att de kanske är lite bättre än jag förstått. Jag försöker envist hålla fast vid att jag håller på IFK Göteborg, men jag kan onekligen namn på betydligt fler Elfsborgs-spelare, och jag har definitivt aldrig pratat med någon av dem i IFK. (Det är så sällan de går runt på sta'n i Borås, och även om de gör det skulle jag inte känna igen dem. Å andra sidan kände jag inte igen Wiland heller, det var sonen som pekade ut honom och fick autografen. Men jag pratade iallafall med honom.)

Se där, ännu ett sportinlägg. Nu lär det dröja länge till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0