Stolt

Veckan är snart till ända, och födelsedagsfirande, bröllopsvärdskap och projekt är avslutade. Det är så härligt med bröllop - särskilt när, som igår, det är två go'a vänner som man tror stenhårt på som gifter sig! De var fina, maken (min alltså) höll på att börja gråta av rörelse när han vigde dem, och jag tycker att den efterföljande festen blev lyckad också. Hoppas de håller med...

Det extra och, som jag trodde, lite övermäktiga projekt jag hittat på åt mig själv, var att sy mig en elvahundratalsklänning, med blott en sömnadsbeskrivning (alltså inte ett färdigt mönster) att utgå från. Mitt sämsta betyg någonsin ådrog jag mig under högstadiets syslöjdslektioner - ja, t.o.m. sämre än gymnastik, som jag verkligen inte var bra på - så lätt dumdristigt kändes det. Men några kloka råd från svärmor, ett idogt rådgörande med maken, några uppsprättningar och vips! så hade jag min klänning.


Kortet togs sent igårkväll när vi var mitt uppe i en svettig undanstädning efter bröllopsfesten, men iallafall... Maken har en egyptisk kaftan & kråsskjorta - jag tror att han själv betecknade det som "Yngwie Malmsteen möter 1600-talet".

Kommentarer
Postat av: Mia

Oh, vad fina ni är!!! WOW! Tänk om man fick gå runt och se ut sådär varje dag... mmm, borde ha fötts på 1100-talet! (Eller inte, livsvilkoren var nog inte så bra, men tänk om vi kunde ha kvar klädstilen =)

Den blev ju jättefin din klänning!! Vad duktig du är!

Kram

2009-07-13 @ 10:58:41
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: mozter

Totally impressive! Alltihop!!!

2009-07-13 @ 17:53:11
Postat av: Emilia

Klänningen blev jätte-fin!

2009-07-14 @ 11:00:09
URL: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com/
Postat av: mozter

Men "vips"??????

2009-07-14 @ 19:25:21
Postat av: jag

Tack! Och, mozter, det gick faktiskt betydligt fortare än jag väntat mig. Åtminstone när allt klippande och tänkande var färdigt.

2009-07-16 @ 14:44:08
Postat av: Sara

Hejsan
Jag är på jakt efter en kråsskjorta till herr och kan inte hitta någon, har även sökt efter mönster. Hoppas ni kan hjälpa mig med var jag kan få tag på någon. Tycker den ni har på bilden är det jag söker.
Mvh Sara

Svar: Visst är den fin? Den är köpt på Shock i Göteborg, men det är några år sedan nu. Lycka till!
Emmakaka

2014-10-01 @ 19:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0