Marsdag

   
 Favoritklätterträdet fick besök när vi njöt av sol och ljummen luft.

Annars har jag städat, tvättat, lagat mat och annat hemmafruaktigt. Det händer att jag undrar hur allt ska hinnas med när jag börjar jobba "på riktigt", men nu tror jag att jag har kommit på hur det fungerar. (Bortsett från det där med att hjälpas åt allihop, förstås, som än så länge tar mer krafter än det ger hjälp...) Denna  vecka har jag vikarierat måndag - torsdag, och när fredagen sedan kom var jag så glatt överraskad över att ha massa tid till mitt förfogande att jag passade på att skrubba te-ränder ur muggar, diska spisfläktens filter och städa i skåpet under vasken. Om jag hade varit hemma hela vecka, hade jag förmodligen befunnit mig i en mycket lugnare lunk, där bara det allra nödvändigaste tycks hinnas med. Så nu hoppas jag att ett jobb ska ge mig en energikick som kommer medföra ett skinande rent hem.

Jamen, hoppas kan man ju...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0