Burk 33



Visst blir man glad? Den strålar i all sin gräslighet! Den kan väl inte vara från något annat årtionde än 70-talet? I skafferiet har jag just nu en kompis till den, fast rund och i grönt. Den är inte min; svärmor hade med den som cookie-behållare till jul, och kakorna var inte slut när hon åkte hem. De är fina tillsammans, burkarna, och det kan jag skriva utan att det blir tiggeri eftersom svärmor undviker internet in i det längsta. Dessutom känner jag inte att jag måste äga allt som är fint, det går bra att njuta ändå.

Fint, förresten - fulsnyggt är väl mer ordet, som det mesta från decenniet när jag föddes. Saker, menar jag. Man ska ju inte klanka ner på sig själv i tid och otid...

Kommentarer
Postat av: Mia

Oh, precis en sån (i mönster och så) bredare och kortare i höjd =) ha ha, bra svenska!!!! har min mormor och morfar i sitt skafferi och har alltid haft!!!

2010-02-28 @ 20:17:43
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: Marre

Gräslighet? Nej, den här är ju snygg rakt igenom!

2010-02-28 @ 23:00:23
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Marie Breskic

Ah, jag minns tapeterna med jättelika oranga blommor som täckte stora delar av mitt barndomshem. Nu? Vita strukturtapeter. Hur kul är det? Törs ingen satsa, ta i från tårna, sedan 70-talet?

2010-03-01 @ 12:54:35
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/
Postat av: Richard

Ohh, får sån grym nostalgikänsla i kroppen! Känner hur svunnna tider pirrar i magen o Martin Ljung är nyckelperson...

2010-03-01 @ 19:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0