Cookies

Syster påpekade att det inte finns några kakor alls i bloggens nuvarande utseende. Så sant, så sant. Lite förnöjande omväxling, tänkte jag, men för den som känner sig otrygg vill jag dela en bild. Den finns som t-shirt, och jag tycker att det är helt oproportionerligt roligt, men eftersom jag är lite mesig och dessutom inte använder t-shirts (de värmer knappt alls) har jag inte införskaffat någon.

 

...jomen, lite roligt var det väl?
Eller?

Men det förstår ni ju, att fromma jag inte kan gå runt med ett behornat monster som försöker locka folk till den mörka sidan - inte ens fast monstret är gulligt och bjuder på kakor. Istället skrattar jag lite förskräckt i smyg, och visar den på bloggen som nästan ingen läser ändå... Å andra sidan skulle samma t-shirt, fast med Jesus och good istället för monster och dark, nog vara mer absurd. "Kom och bli fri från skulden du bär på - du får ett par kakor på köpet!" Kanske gör kyrkan så emellanåt; lockar med bagateller istället för det verkligt häftiga. Det tål att tänka på. Jag kanske borde köpa t-shirten ändå (det är ju faktiskt sommar och varmt då och då), som en påminnelse om vad som är viktigt - som en lite rolig och udda variant av WWJD-armbanden ungefär. 


(Inte så att kakor är precis oviktiga. Det beror lite på vad man jämför med.)



Kommentarer
Postat av: Marre

Tycker helt klart att du ska ha en sådan t-shirt ;)

2010-01-24 @ 09:10:48
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Annika

Den var jätterolig!

Kan du inte ta och måla över hornen med svart märkpenna, det skulle nog vara bättre för allmänhetens (läs kyrklighetens) bloddtryck ;D

Äsch, jag erkänner, jag vill också ha en sådan t-shirt!! Finns det någon med choklad?

2010-01-24 @ 20:30:43
URL: http://mammamargit.blogg.se/
Postat av: En otrygg syster

Jag gillar ju lixom t-shirten oxå, MEN jag saknar "ijallefall" alla goa, smaskiga kakor i din blogg. Finns det verkligen ingen bild med BÅDE blommor och kakor?

2010-01-25 @ 16:41:18
Postat av: Sonen

Vilken är den minsta storleken??????????????

2010-01-31 @ 16:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0