Sommarlov

Semestern är här! Eller nästan, om man ska vara petig, men idag och på måndag kompar jag. Hursomhelst är hela familjen ledig nu och ett tag framöver. Det har vi firat med jordgubbar - i affären där vi veckohandlar såldes jordgubbar för 10kr/l om man handlade annat för över 200kr. Jag tror inte att vi någonsin handlar för mindre än 200kr där, så det var inga problem.

Lillan kom hem från läger igår, glad och nöjd och med diverse historier att berätta. Hon har åkt såp-kana (hon behövde inte duscha med tvål efteråt, man blir faktiskt ren av såpa), sovit i en säng med klotter på, målat mängder med teckningar, pussat en groda, ätit glass och mycket annat. Jag tyckte kanske att det var en smula oroligt att lämna iväg en liten åttaåring för tre nätter utan en endaste familjemedlem, men hon säger att hon inte har längtat hem. En liten tuffing!

Storebror åkte nyss iväg på tredagars fotbollscup. Jag är inte ett dugg avundsjuk, men han verkade mycket nöjd med att få spela fotboll i all oändlighet. På söndag väntar ingående redogörelser för varenda match och mål, skulle jag tro. Jag är inte jätteintresserad av fotboll, ärligt talat, men jag är glad för att han vill berätta för mig om det som är viktigt för honom.

Imorgon väntar ridning, barnkalas resp. Nyhemsresa för stortjejen, lilltjejen och maken; jag ska vara hemma. Huset skulle bestämt må bra av lite städning (som alltid), men vem vet. Kanske känner jag mer för att baka bullar, klippa gräset eller ligga i hängmattan och läsa en bok. Hurra för semester!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0