Höstlov

Då och då får jag en dag för mig själv, och igår var det dags för första gången på riktigt länge. I förrgår var vi i Ullared och storhandlade, nej, vänta, storhandlade räcker inte... Superhandlade. Så igår höll jag mig i kragen och tittade mest, men det är helt okej eftersom själva njutningen är att strosa i egen takt efter egen smak. I tystnad. Och faktiskt - igår njöt jag av hösten för första gången i år. Jag hade på mig en skön jacka som jag swoppade till mig i lördags, så jag frös inte, och några färgglada blommor och löv hänger i än så länge. Mulna höstdagar är som gjorda för stadspromenader, tycker jag! Dessutom lät jag frisören pyssla om mig och göra mig snygg, och vi enades om att jag inte har varit där sedan i januari, så det tog sin tid. 

Idag har det varit desto mer familjetid. Vi har varit på badhuset som otroligt nog finns i vårt pyttiga samhälle och tagit del av höstlovsattraktionen:

Vattenbubblan
(Bilden är lånad från boras.se.)

Det visade sig att det inte är helt lätt att springa i en badboll, men en rolig upplevelse var det iallafall enligt samtliga barn. Jag testade inte, eftersom kön med barn var både lång och långsam.

Härliga höstlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0