Fotograf

Lillskruttan har fyllt nio år och blivit kameraägare. Jag tänkte låta hennes bilder illustrera lite av vad vi haft för oss sedan sist. 

Först ut är en bild på en teckning hon gjorde för att placera ut sina nya suddisar på (och fotografera). Jag är mer eller mindre oavbrutet förundrad över mina barns fantasi - den är långt utöver vad jag kan minnas att jag någonsin haft själv!
 
Sedan föll hon snabbt in i att ta likadana bilder som de flesta andra tjejer gör:
  
Fötter och dagens outfit. Ganska roligt, tycker den ömma modern.
 
Man kan även trickfotografera, vilket fadern inte var sen att prova på:
 
Vi hade kalas, som jag redan berättat:

Mormor fick vara modell...


Vi åt grillat...

Och vissa testade rockringen.
 
Dagen efter kalaset packade vi bilen och for österut för att träffa farmor och farbror med familj. Traditionsenligt blev vi bjudna på glassrestaurang - en av sommarens höjdpunkter!
  
Barnen väljer större än de orkar äta och njuter i fulla drag. Jag väljer glassen på andra bilden, varje år, och får finna mig i en del hån för att jag aldrig testar något nytt. Men när det finns en glass som man får både brownie och varm fudge till, varför skulle man välja något annat?
 
Och så for vi ut på landet, och från det kommer nog lite fler kort från en annan kamera och annan fotograf så småningom. Tills vidare: 

Farmor tog med sig barnen för en föräldrafri övernattning i stugan. Barbie med make var med även här.

Fjärilarna var inte ett dugg blyga, och flera av mina kort är just på fjärilar på våra händer, armar, fötter... Mysigt!
 
Nu är vi hemma igen och gör både så'nt som behövs (gräsklippning, akvariestädning, tvätt m.m.) och så'nt vi vill (läsning mestadels för min del).
 
Hoppas din sommar är ljuvlig!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0