Juli

Förra året tog jag blogguppehåll för att livet var ganska jobbigt, men nu, när bloggen tycks ha hamnat på undantag igen, beror det tack och lov inte på besvärligheter. Tvärtom! Livet är så skönt, så skönt! Jag äter ordentligt, sover ordentligt och gör inte ett skvatt för mycket på dagarna. Stor skillnad mot terminerna, alltså. Jag läser och läser och läser; det är faktiskt inte klokt vad många bra böcker det finns. Den jag håller på med nu, En doft av apelsin (Joanne Harris), oroar mig en aning men går väldigt bra att läsa ändå. Sedan städar jag lite då och då, lagar mat, diskar, tvättar - så'nt där som tar oproportionerligt mycket tid de dagar man arbetar, men som mest känns skönt att få omväxla med på semestern. Hemmafrufällan talas det om. Som om det skulle vara en fälla att ha tid med hemmet och familjen. Men för all del, det har väl sina poänger med att vara anställd också, även om jag har lite svårt att minnas dem för närvarande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0